Štaf: Musíme bodovat!

Prázdninovou pauzu Klokočka Škoda Czech National Teamu ukončí nadcházející víkend legendární Barum Czech Rally Zlín. Posádka zeleno-šedého vozu Škoda Fabia R5 ve složení Vojtěch Štajf-František Rajnoha do zlatého hřebu českých soutěží nastoupí v konkurenci dalších dvaceti speciálů R5. Souboje evropského formátu budou nyní atraktivnější díky tratím, které jsou téměř z poloviny nové.

„Poslední dvě soutěže – Rallye Bohemia a Hustopeče – myslím potvrdily naši stoupající formu a sžití s úplně novým vozem Škoda Fabia R5. Nyní jsme měli ale dlouhou pauzu, takže do Barumky vstupujeme značně motivovaní,“ pronesl odpočatý Vojtěch Štajf, pilot klientského speciálu týmu Klokočka Škoda Czech National Team, před Barum Czech Rally Zlín. „Já osobně se nemůžu dočkat, až se v domácím prostředí pořádně svezeme a změříme síly s tuzemskou i evropskou konkurencí,“ natěšeně dodává zlínský spolujezdec František Rajnoha.

Barum Czech Rally Zlín patří ke zlatému fondu českých soutěží a je jako jediná naše rallye zařazená do kalendáře Mistrovství Evropy ERC. Tomu odpovídá také startovní pole, kterému vévodí s číslem 1 průběžný lídr ERC, Polák Kajetan Kajetanowicz, následovaný továrním týmem Škoda Motorsport s posádkou Kopecký-Dresler. A nedaleko fabrického zázemí pak v otrokovické servisní zóně najdete tým Klokočka ŠKODA Czech National Team nastupující se startovním číslem 36.

[the_ad_group id=“21″]

„Nechtělo se nám platit tři tisíce euro za to, abychom měli možnost jet kvalifikaci a mít tak lepší startovní číslo, tak startujeme holt s šestatřicítkou. V prvních průjezdech si tak na nás diváci budou muset chvíli počkat, myslím, že se to ale určitě vyplatí a například v neděli pak pojedeme už podle aktuálního pořadí,“ vysvětluje pilot Vojtěch Štajf důvod vysokého startovního čísla a jedním dechem dodává: „Doufám, že třetí den Barumky se už budeme pohybovat někde v absolutní desítce.“

Hlavním cílem letošní Barum Czech Rally Zlín je z pohledu Štajfa uspět v bodování MČR tak, aby se posádka klientského týmu umístila do pátého místa, a zůstala tak před posledním příbramským podnikem ve hře o příčky nejvyšší. „Nechci se nechat vybláznit a hned v úvodu vyrobit chybu, takže nejspíš zvolíme zpočátku opatrnější strategii s postupným zrychlováním. Naštěstí zde vysoké startovní číslo nebude hrát příliš velkou roli – předpověď slibuje hezké počasí a vykatovaných nečistot tolik nečekám. Naopak když pojedeme později, tak už bude vyjetá stopa,“ zasvěcuje do strategie Štajf.

A jak využil pražský pilot prázdninovou pauzu? „Tak určitě jsem sbíral síly na dovolené a také jsem se byl podívat na pačejovské rallye, nicméně důležitější je několik testů, které jsme uskutečnili a zase se o něco posunuli v nastavení vozu a určitých detailech. Zkrátka pořád je co vylepšovat a musím říct, že se zde můžeme opřít o skutečně kvalitní tým mechaniků v čele s týmovým inženýrem Honzou Kubíčkem,“ prozrazuje Štajf.

Mohlo by vás zajímat

Jan Černý nazbrojil na Barumku
Jan Černý nazbrojil na Barumku
Před Kopáčkem stojí těžký úkol: uspět na Barumce
Před Kopáčkem stojí těžký úkol: uspět na Barumce
Barumka: Škoda se těší na klasickou rallye
Barumka: Škoda se těší na klasickou rallye