Tomáš Enge se chystá na start ve Zlíně

Tomáš Enge se sestrou Lucií pojedou již za pár dní Star Rally Historic, soutěž přidruženou ke slavné Barum Rally.

Příznivci rallysportu se obzvlášť těší na vrchol domácí soutěžácké sezony, jímž je zlínská Barum Rally – podnik, který patří k absolutní evropské špičce. Tomu odpovídá i fakt, že na startu se kromě mnoha dalších zvučných jmen objeví i Dani Sordo, tovární jezdec Hyundai WRT.

Již pojedenácté se pak v rámci evropského šampionátu uskuteční Star Rally Historic, jenž je zařazena do kalendáře MČR v rallye historických vozidel a jede se jako přidružený závod k samotné barumce. Na startu tohoto podniku se letos podruhé představí také liberecká dvojice Tomáš Enge a Lucie Engová se Škodou 130 LR.

[the_ad_group id=“21″]

Je tomu již patnáct let, kdy zde Tomáš Enge, tehdy s Petrem Grossem a vozem Škoda Octavia WRC, startoval. To bylo však přímo v rámci Barum Rally. „Tehdy to pro mne byla nejtěžší absolvovaná soutěž, a to nejen vzhledem k celkové délce rychlostních zkoušek přes 300 kilometrů, ale i startovnímu poli. Osmnáct vozů WRC toho bylo důkazem. Závod jsme rozjeli opatrněji, začal jsem se rozjíždět až od druhé etapy. Přesto z toho bylo šesté místo celkově a ke konci i skvělý souboj s Karlem Trojanem. Toho jsme postupně stahovali, po technických problémech s posilovačem řízení při druhém průjezdu rychlostní zkoušky Troják. Tam jsme tenkrát ztratili kolem tří minut,“ zavzpomínal na první start Tomáš Enge.

V letošním ročníku usedne liberecký jezdec opět do vozu značky Škoda, ale tentokrát do historické 130 LR. Na posádky v rámci Star Rally čeká celkem osm rychlostních zkoušek v celkové délce 97,8 kilometrů. Vše začne na páteční městské superspeciálce a v sobotu bude pokračovat dvojím průjezdem rychlostních zkoušek Březová, Semetín a Rejnovice, které doplní kudlovická RZ.

Ale co vlastně Tomáše Engeho vedlo ke druhému startu? „Jet opět Barumku. Zejména ale minulý závod v Pačejově, kde jsem se velice namlsal. Měli jsem s Luckou opravdu krásný víkend, a tak jsem začal přemýšlet, kde bych se mohl letos ještě svézt. Nejbližším závodem pro historická vozidla byla Star Rally v rámci Barumky. Potom je delší pauza až do příbramské soutěže, která se uskuteční začátkem října. To máme ale s týmem Reiter Engineering naplánované okruhové závody. A tak slovo dalo slovo, taťka nebyl proti, a i na start na Barumce mi půjčil nejen svoji eLeRu, ale také Lucku, za což bych mu chtěl poděkovat,“ vyjádřil se ke startu Tomáš.

Přestože několik let neabsolvoval soutěž mistrovství republiky v rallye, zaznamenal v Pačejově výborný výsledek, když až v závěru přišel po souboji s Marcelem Tučkem o třetí místo absolutně. „Pačejovský sprint měl hladký a relativně čistý asfalt, a to také díky protikatovacím zábranám. Ve Zlíně počítám, že budou také, i když mám informace, že loňský ročník byl nesmírně náročný a zejména při druhých průjezdech bylo vytaháno velké množství nečistot a kamenů. O tom svědčí velké množství odpadlých posádek, včetně mého taťky. Většinu potkaly technické problémy. Dá se říci, že kdo zde dojede, ten je vítězem. A se stejným cílem odjíždíme na Star Rally. Kromě toho se ale nesmírně těšíme na městskou superspeciálku. V roce 2003 se ještě nejela, a tak to pro mne bude premiéra a moc se těším,“ vhlíží k závodu liberecký jezdec.

„Co se týká nastavení vozu, zde nebudeme zřejmě nic měnit. V Pačejově se mi s ním jelo skvěle, problém byl zpočátku spíše ve mně, když jsem nevěděl, co vše si mohu a nemohu s vozem dovolit. Postupně jsem si ale na stotřicítku zvykl a jsem přesvědčen, že ve Zlíně to bude dobré. Beztak bychom nestihli před závodem žádné testování. Mám dosti nabitý pracovní program, a kromě toho víkend před Barumkou, pojedeme s týmem Reiter Engineering okruhovy šampionát GT4 Cental Series na Slovakiaringu,“ dodal Enge.