Citroën pokračuje v testech nového WRC

Tři měsíce po prvním testování má nové soutěžní WRC Citroën Racing za sebou premiéru na asfaltu. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre testovali chování nového vozu na hrbolatých silnicích v Aude v jižní Francii.

Po úvodních testováních na šotolině dali inženýři Citroën Racing tentokrát přednost povrchu, na kterém se převážně jezdí mistrovství světa WRC. „Nejdříve jsme auto testovali v nejtvrdších podmínkách, abychom byli schopní posoudit spolehlivost všech součástek,“ vysvětlil Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racing. Zmínil tak předchozí testy probíhající na šotolině. Nyní vývojový tým ale přešel z jízdním zkoušám na asfaltu.

Rozdíly v nastavení WRC vozů pro šotolinu a asfalt nejsou nepodstatné. „Největší rozdíly jsou u zavěšení,“ upozorňuje Fregosi. „Používáme lehčí díly, které nám umožní redukovat světlou výšku vozu. Kinematika je rovněž přizpůsobena osmnáctipalcovým kolům. Větší kola nám dovolují použít větší brzdové kotouče a rovněž chlazení vodou. Také musím zmínit odlehčenou ochranu kokpitu. Z pohledu aerodynamiky jsme nyní schopní přizpůsobovat přední část nárazníku speciálně na asfalt.“

„Během tohoto prvního testování jsme se zaměřili na specifické programování diferenciálu,“ pokračuje inženýr. „Cílem je rozložení točivéh momentu mezi přední a zadní nápravu podle aktuální situace. Předpokládáme, že nastavení se bude lišit podle druhu povrchu.

Piloti ohodnotili mechanické parametry, jako jsou tuhost odpružení, nastavení příčného stabilizátoru a diferenciálu. Celkově vypadají výsledky pozitivně a tak víme, jak daleko asi jsme. Ještě zdůrazňuji, že spolehlivost auta nám umožnila najet mnoho kilometrů.“

„Je vzrušující pilotovat toto WRC poprvé na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „Citroën Racing měl vždy dobrá auta na tento druh povrchu a myslím, že nový vůz nebude výjimkou! Právě na asfaltu můžete nejlépe pocítit změny vyplývající z nových předpisů, jako jsou vyšší výkon, větší šířka a účinnější brzdy. Pokračujeme v programu podle plánu a každé testování nám dává víc a víc. Každá fáze, tedy i ta poslední, je vzrušující.“

Nyní bude Citroën Racing během příštích týdnů ještě intenzivněji testovat dvě vybraná šasi. Stejnou měrou na asfaltu i na šotolině se inženýři i piloti zaměří na hlavní cíl – Rally Monte Carlo a 16. leden 2017!

Mohlo by vás zajímat

Citroën testoval nové WRC ve Finsku
Citroën testoval nové WRC ve Finsku
DS Virgin Racing představil novou dvojici pilotů
DS Virgin Racing představil novou dvojici pilotů
Audi vyrobilo již dvoustý závodní vůz R8 LMS
Audi vyrobilo již dvoustý závodní vůz R8 LMS