10 posádek s vozy Škoda bude bojovat ve Švédské rallye

Nadcházející Švédská rallye bude místem soutěžního debutu Olivera Solberga a jeho spolujezdce Aarona Johnstona ve voze Škoda Fabia Rally2 evo. Právě tento podnik zahájí spolupráci mezi týmem Olivera Solberga a Škoda Motorsport, jejíž součástí bude účast v evropských kolech mistrovství světa FIA World Rally Championship 2020 v kategorii WRC3. Škoda bude ve Švédsku ve třídě Rally2 s 10 vozy zdaleka nejhojněji zastoupenou značkou.

Stejně jako v minulosti, Škoda Motorsport v roce 2020 pokračuje s podporou a výukou mladých jezdců. Nejnovějším příkladem tohoto přístupu podpory mladých talentovaných jezdců, je spolupráce s týmem osmnáctiletého Olivera Solberga (S). Ten se společně se svým spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) zúčastní vybraných soutěží mistrovství světa kategorie WRC3 určené pro soukromé týmy. Poprvé se představí na nadcházející Švédské rallye, konané ve dnech 13.2. až 16.2.2020.

„Už se opravdu velmi těším na svoji premiéru s vozem Škoda Fabia Rally2 evo ve Švédsku. V České republice jsem úspěšně absolvoval testy, které se jely na sněhu a ledu. Jsem ale připraven také na podmínky, které aktuálně ve Švédsku panují. Na rozdíl od minulého roku je zde málo sněhu, takže tu nejsou sněhové bariéry, o které se obvykle při jízdě opírám. Budu tedy muset jet velmi precizně,“ popsal Oliver Solberg očekávané podmínky.

Rallyová verze vozu Škoda Fabia je ve Skandinávii velmi oblíbená. S českým soutěžním vozem zde pojede 10 posádek. Konkurence přitom bude ve startovním poli skupiny Rally2 (nové pojmenování dřívější třídy R5 Mezinárodní automobilovou federací), čítající 19 vozů, jako obvykle velmi silná. V kategorii WRC3 určené pro soukromé týmy se Oliver Solberg a Aaron Johnston utkají s dalšími jezdci s vozy Škoda: Emilem Lindholmem/Mikaelem Korhonenem a Eerikem Pietarinenem/Miikkou Anttilou (všichni z Finska).

S vozem Škoda Fabia Rally2 evo pojedou také juniorští mistři Evropy (ERC1) Filip Mareš/Jan Hloušek z České republiky. Jedním z hlavních favoritů soutěže v dané kategorii bude také mistr světa kategorie WRC2 z roku 2017 Pontus Tidemand, jedoucí se spolujezdcem Patrickem Barthem v týmu Toksport WRT s vozem Škoda Fabia Rally2 evo.

Z důvodu neobyčejně teplého počasí ve švédském regionu Värmland a v příhraniční oblasti Norska došlo ke změně itineráře Švédské rallye, která byla zkrácena na přibližně 180 kilometrů měřených úseků. Druhé kolo mistrovství světa 2020 začalo již ve čtvrtek (13. února) večer tradičním ceremoniálem na klusácké dráze v Karlstadu, kde se konala také zahajovací rychlostní zkouška.

Dnes, tedy v pátek (14. února) se posádky vydají na norské rychlostní zkoušky Hof-Finnskog a Finnskogen, po nichž se vrátí zpět do Švédska, kde se pojede rychlostní test Nyckelvattnet. Den završí sprint v Torsby, který bude zakončen vjezdem do servisní zóny. V sobotu se pojedou stejné zkoušky v obráceném směru a dva přejezdy zkoušky Likenas celou soutěž ukončí v neděli. Druhý průjezd zkoušky Likenas se pojede jako TV Wolf Power Stage. Poté budou vítězné posádky vyhlášeny v servisní zóně v Torsby.

Věděli jste, že…

…se Švédská rallye poprvé jela v roce 1950, mnoho let se konala v létě pod jménem „Rally půlnočního slunce“ a do zimního termínu se přesunula v roce 1965?

…jezdci zde mohou běžně používat speciální techniku jízdy v zatáčkách, kdy se opřou o sněhové bariéry a dosáhnou tak vyšší rychlosti? Z důvodu letošního neobvykle teplého počasí v pořádajícím regionu ale soutěžící této možnosti nebudou moci využívat.

…každá posádka musí mít na palubě lopatu, aby bylo možné automobil vykopat ze závěje v případě, že opustí trať?

…speciální zimní pneumatiky jsou vybavené 384 hroty s délkou 20 mm?

…v roce 1973 byly ve Švédské rallye povoleny pouze pneumatiky bez hrotů a soutěž vyhrál Stig Blomqvist i přesto, že ztratil deset minut problémy s dodávkou paliva?

…v roce 1993 vyhrál Pavel Sibera/Petr Gross ve třídě A5 s vozem Škoda Favorit 136L?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.