Dvě místa na stupních vítězů pro tým Toyota Gazoo Racing v Austinu

Tým Toyota Gazoo Racing si v šestihodinovém závodu Lone Star Le Mans v texaském Austinu, pátém kole světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020, dojel pro dvojí pódiové umístění.

Posádka vozu TS050 Hybrid č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley si svojí bezchybnou jízdou dojela pro stříbro s odstupem 51,524 s za vítězným vozem č. 1 týmu Rebellion, čímž snížila odstup za momentálně vedoucí posádkou světového šampionátu. Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López s vozem TS050 Hybrid č. 7 kvůli maximálnímu možnému handicapu za úspěch neměli reálné šance překonat soupeře v kategorii LMP1, nicméně svojí konzistentně dobrou jízdou si vybojovali třetí místo a udrželi pětibodové vedení v žebříčku mistrovství světa v kategorii soutěžních jezdců.

Vzhledem k tomuto poslednímu výsledku se náskok Toyoty Gazoo Racing v bodování týmů světového šampionátu snížil na 33 bodů před týmem Rebellion Racing, přičemž do konce této sezóny zbývají poslední tři závody.

Austinský závod byl zahájen za zamračeného nebe a silného větru, kdy se José s vozem č. 7 řadil k letmému startu na druhé pozici, jedno místo před Sébastienem s osmičkou. Nicméně uvedená dvojice si pořadí hned v úvodním kole prohodila v důsledku rozdílného handicapu za úspěch, který se tak začal projevovat prakticky okamžitě. I v tomto případě totiž FIA stejně jako v některých jiných sériích handicapuje úspěšné vozy z předchozích závodů instalací dodatečného závaží.

Sébastien vyvíjel mimořádný tlak, aby zůstal na dostřel jedničky týmu Rebellion, která rychle vyrazila z první startovní pozice a brzy si vytvořila náskok na čele. Když Sébastien zajížděl do boxů, aby po 90 minutách závodu předal volant Brendonovi, osmička na druhém místě již měla zhruba půlminutovou ztrátu. Brzy poté zajížděl do boxů i José se sedmičkou, se ztrátou dalších 40 sekund na třetím místě, aby se volantu ujal Mike.

Brendonovi se díky úspěšnému úvodnímu úseku podařilo stabilizovat ztrátu na leadera, a tak se i v důsledku rychlé práce v boxech snížil deficit na cca 20 sekund, přičemž tlak nepolevoval. Po zastávce na natankování zaznamenal Brendon (jinak trojnásobný vítěz závodu v Austinu) další pozoruhodné časy na kolo, a tak naděje osmičky stále žily. Krátce po polovině závodu se při dalším střídání jezdců ujal volantu osmičky Kazuki s cílem pokračovat ve stíhací jízdě, zatímco Kamui přebíral volant sedmičky třetí za neměnného charakteru závodu.

Vzhledem k výraznému handicapu za úspěch měla Toyota TS050 Hybrid č. 8 jen malé šance ztrátu dohnat, ale Kazuki tlačil na pilu, aby minimalizoval časovou ztrátu před finálním Brendonovým úsekem o délce 75 minut. Kamui krátce poté se ztrátou jednoho kola předával volant sedmičky Josému před posledním úsekem. Brendon projížděl za mávání šachovnicovým praporkem na druhém místě, čímž vyrovnal nejlepší výsledek Toyoty na okruhu Circuit of the Americas. Na pódiovém umístění dojel i José se sedmičkou se ztrátou dvou kol.

Oba vozy TS050 Hybrid zůstanou v USA na další kolo soutěžní sezóny, kterým je 20. března 1000 mil Sebringu na Floridě, poslední závod mimo kontinent předtím, než se WEC vrátí do Evropy na klíčové závody ve Spa a Le Mans.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.