Kamaz ovládl Rallye Dakar 2020 na standardních pneumatikách Goodyear

Tým Kamaz-master si dojel pro první a druhé místo ve slavné Rallye Dakar a po dvanácti nesmírně obtížných etapách v něm zvítězil celkem po sedmnácté. Jde o další fantastické vítězství v bohaté soutěžní historii týmu i jeho oficiálního dodavatele pneumatik – značky Goodyear.

Po mnoho let je Dakar znám jako nejtvrdší závod světa, přičemž letos vyrazil k novým metám v Saudské Arábii. Před zúčastněnými týmy stálo 7500 kilometrů cest, včetně 5000 kilometrů rychlostních zkoušek. Žádný týmů a jezdců ale nevěděl, co vše je na tomto, pro závod novém kontinentu čeká.

Od startu v Džiddě 5. ledna neměl letošní ročník s účastníky žádné slitování. Na každé etapě závodu se tahače musely potýkat s obrovskou šíří různých překážek od záludných pouštních etap se skrytými kameny přes skalnaté kaňony až po koryta řek pokrytá různými ostrými předměty. V takových podmínkách je hlavním úkolem hlídat si zahřívání pneumatik. Posádky se rozhodly udržovat tak rozumnou rychlost, aby jim pneumatiky zůstaly pohromadě a mohly závod vůbec dokončit. Po celou dobu ovšem museli řidiči vynakládat maximum svých řidičských schopností a opatrně regulovat tlak v pneumatikách, aby si zajistili rovnováhu mezi záběrem, rychlostí a výdrží. Ukázalo se přitom, že letošní závod byl ještě obtížnější než poslední ročník v Latinské Americe.

„Venkovní scenérie byly úžasné, ale uvnitř tahače jsme se nemohli rozptylovat a museli se neustále soustředit na tvrdou práci,“ řekl Andrej Karginov, řidič vítězné posádky 511 týmu Kamaz-master. „Součástí závodu byly letos úseky v nebezpečných písečných dunách a nepřehledné labyrinty pokryté ostrými kameny. Potkávalo nás mnoho nebezpečných situací, ale díky pneumatikám Goodyear, jejich mimořádné trakci při průjezdu dunami a extrémní robustnosti, jsme mohli bez přerušení pokračovat,“ dodal.

Nezlomná výkonnost
Tým Kamaz-master je se 17 vítězstvími králem Dakaru. Během všech jeho ročníků si vytvořil neuvěřitelně rozsáhlé technické know-how. Také letos posádky zvládaly i ve zcela novém prostředí své trucky s přehledem ve všech etapách. Ať už při jízdě na plný plyn v rychlosti 140 km/h na rovných úsecích, přerušovaných jen občas efektním odklonem do pouště, nebo na pomalých nebezpečných úsecích. Stroje nikdy nezklamaly, takže vítězný tým překonal celou 7500 kilometrů dlouhou trasu závodu za pouhých 46 hodin 33 minut a 36 vteřin. A pneumatiky vydržely k velké spokojenosti týmu celou neuvěřitelnou dvanáctidenní cestu.

„V Goodyearu konstruujeme výrobky tak, aby svými užitnými vlastnostmi dopomáhaly našim partnerům k vítězství. Jsme velice hrdí na to, že se vítězný tým Kamaz-master mohl i tentokrát spolehnout na výjimečné kvality našich standardních výrobků, které se tak opět osvědčily v pravděpodobně nejnáročnějším závodě světa,” řekl Maciej Szymanski, ředitel marketingu nákladních pneumatik Goodyear v Evropě.

Jen pro úplnost uveďme, že pořadatel Rallye Dakar dává za povinnost, že všechny týmy musí soutěžit na standardních pneumatikách. Musí být vyvinuty pro běžný provoz a dostupné na běžném trhu pro všechny správce vozových parků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.