Pavel Turek: Bezpečnost komunity F1 je nedostatečná!

Odborník na Formuli 1 se vrací k nedávnému incidentu v Brazílii, který zde rozhodně nebyl první. Známá jsou i jiná přepadení z předchozích let.

Formule 1 může být technologicky královnou motorsportu, ovšem existují i aspekty, ve kterých oproti jiným světovým a sportovním událostem výrazně zaostává – jedním z nich jsou nedostatečná bezpečnostní opatření celé komunity, myslí si Pavel Turek, odborník pohybující se dlouhodobě v prostředí F1.

Na letošní Grand Prix Brazílie vrhly stín události odehrávající se mimo závodní dráhu. Členové týmů Mercedes, Force India a Pirelli byli během odjezdu z okruhu na hotel (každý incident se odehrál v jiný den) napadeni tamními obyvateli. Zatímco zaměstnanci Force India a Pirelli z incidentu vyvázli, když se jim ve svých dodávkách podařilo ujet vozům, jejichž posádka se pokusila o přepadení, členové Mercedesu dopadli podstatně hůře. Dostali se dokonce do přímé konfrontace s útočníky, naštěstí neutrpěli vážná zranění.

[the_ad_group id=“21″]

Bohužel, takovýchto případů je během závodu na okruhu Interlagos, který leží na předměstí Sao Paula, několik každý rok. Z minulosti můžeme zmínit například Jensona Buttona, který se po podobném „zážitku“ rozhodl jezdit opancéřovaným vozem – podobně jako někteří další členové komunity F1.

Problémem pro jezdce, zaměstnance týmů, novináře a další, kteří se v kolotoči formule 1 pohybují, je jednak to, že na okruh se jezdí přes Favely, chudinské čtvrti známé vysokou mírou kriminality, jednak minimální bezpečnostní opatření ze strany organizátorů a vedení šampionátu. Ve formuli 1 momentálně neexistuje žádná bezpečnostní služba, každý tým se musí postarat sám o sebe.

Osobní prohlídky, zajištění příjezdu na trať, spolupráce s místní policií – k takovým opatřením se sahá pouze v případě, dorazí-li na závod význačná osobnost, jako například hlava státu, ve kterém se velká cena právě jede. Otázkou bezpečnosti všech zúčastněných by se mělo zabývat právě vedení šampionátu. A podle posledních prohlášení se zdá, že královna motorsportu by se mohla dočkat zlepšení i v tomto ohledu.

Události z Brazílie budou totiž diskutovány na zasedání Světové rady motoristického sportu 6. prosince. Na základě incidentů, které se staly členům Mercedesu, Force India a Pirelli, jež z obav o bezpečnost dokonce zrušilo plánované testy pneumatik na Interlagosu s McLarenem, by měl být vybudován koncept, který zajistí ochranu všech osob v padoku F1 na každém podniku šampionátu.

Doufejme tak, že se jednalo o poslední incidenty tohoto druhu a že nakonec opět bude platit ono otřepané „všechno zlé je pro něco dobré.“

Pavel Turek, odborník na F1, Commercial director RedBull AirRace a ambasador paliva OMV MaxxMotion

Mohlo by vás zajímat

Lukáš Kvapil se po roce vrací na Rallye Dakar
Lukáš Kvapil se po roce vrací na Rallye Dakar
Vyhlášení Peugeot Total Rally Cupu 2017
Vyhlášení Peugeot Total Rally Cupu 2017
Hvězdy, show, akce i havárie na Setkání mistrů
Hvězdy, show, akce i havárie na Setkání mistrů