Škoda Motorsport zákaznický program: z Mladé Boleslavi na soutěže po celém světě

Kvůli koronaviru byly všechny sportovní události, jako jsou olympijské hry, fotbalové zápasy UEFA Euro 2020 nebo Ligy mistrů, stejně jako závody Formule 1 odloženy nebo dokonce zrušeny. Během nucené přestávky mistrovství světa FIA World Rally Championship máme prostor podívat se do zákulisí Škody Motorsport a zjistit, co všechno je potřeba k poskytování nejlepších možných služeb zákazníkům z celého světa. Cesta s konvojem Škoda Motorsport v polovině února na Švédskou rallye ukázala, co všechno je potřeba zajistit z pohledu logistiky.

V centrále Škoda Motorsport na okraji Mladé Boleslavi pracuje pod jednou střechou přibližně 100 zaměstnanců. Ještě před tím, než v polovině února na Švédské rallye začala spolupráce s týmem Olivera Solberga, bylo provedeno mnoho činností souvisejících s logistikou a administrativou. Formální přihlášení Olivera Solberga a jeho spolujezdce Aarona Johnstona (jeli s vozem Škoda Fabia Rally2 evo) do druhého kola mistrovství světa FIA World Rally Championship 2020 musel Oliverův tým podat již 14. ledna 2020.

Po roll-outu a finálních testech vozu Škoda Fabia Rally2 evo vyrazil konvoj Škoda Motorsport přesně týden před začátkem Švédské rallye (13. 2.–16. 2. 2020) na dlouhou cestu. Z Mladé Boleslavi vyjel 18metrový servisní kamion a dodávky.

Do Švédska kamion převážel náhradní díly jako komponenty zavěšení kol, převodovky, diferenciály, brzdy, ráfky a karosářské díly v podobě nárazníků, čelních oken, kapot motorů, blatníků a dveří. Teoreticky by mechanici byli schopni z těchto převážených náhradních dílů znovu postavit dva vozy. Na palubě je jednoduše vše, co lze na voze vyměnit během povoleného servisního času 30 nebo 45 minut. Jediným dílem, který předpisy nedovolují během podniku mistrovství světa vyměnit, je celý motor soutěžního vozu.

Součástí návěsu je vlastní elektrocentrála, 450 litrů vody pro mytí soutěžního vozu, soustruh, bruska a zařízení pro výměnu pneumatik. Celý servisní kamion pro zákaznický program byl postaven na zakázku na základě dlouholetých celosvětových zkušeností Škody Motorsport.

Motor servisního kamionu Scania má zdvihový objem 15,6 litru a výkon více než 500 koňských sil, což je více než 290 koní produkovaných přeplňovaným motorem 1,6 litru soutěžního vozu Škoda Fabia Rally2 evo. Nicméně s hmotností 25 000 kilogramů je více než 20x těžší než soutěžní speciál, který má předpisy FIA stanovenou nejnižší hmotnost 1230 kg.

Po přibližně 750 kilometrech dorazil kamion a dodávky týmu Škoda Motorsport do severoněmeckého přístavu Kiel. Odtud pak přes noc všechny vozy pluly na trajektu do švédského Göteborgu. Po dalších 320 kilometrech dojela celá karavana do města Torsby. Před cestou bylo nutné trasu zkontrolovat. Hlavní obavou byla například dostatečná výška pod mosty, aby pod nimi vysoký kamion bezpečně podjel.

V neděli před začátkem Švédské rallye (9. února) Oliver Solberg a jeho spolujezdec Aaron Johnston závodní vůz naposled před soutěží vyzkoušeli. Následující den se otevřela servisní zóna a zástupci týmu Škoda Motorsport společně se specialisty týmu Oliver Solberg Racing připravili dílnu, stejně jako servisní stan a prostorné zázemí pro tým. Až do neděle byl tento prostor domovem pro všechny členy týmu. Okamžitě po konci soutěže v neděli odpoledne začala demontáž zázemí a konvoj Škoda se vydal zpět na svoji domovskou základnu v Mladé Boleslavi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.