V Turecku povedou škodovky Rovanperä a Kopecký

Pilot Kalle Rovanperä, navigátor Jonne Halttunen (FIN/FIN) a Škoda Fabia R5 evo míří s velkým náskokem ve vedení v kategorii WRC2 Pro na Rally Turkey Marmaris, jedenácté kolo Mistrovství světa FIA World Rally Championship. Společně se svými týmovými kolegy Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem (CZ/CZ), kteří tuto nejnáročnější soutěž celého mistrovství světa vyhráli v rámci své třídy v loňském roce, budou chtít společně vybojovat maximum bodů do hodnocení výrobců kategorie WRC2 Pro. Od dubna 2019 zůstává tovární tým Škoda Motorsport se svým vozem Fabia R5 evo neporažen ve všech soutěžích, do nichž nastoupil.

V loňském roce byla turecká rallye znovu zařazena do kalendáře mistrovství světa. Oblast Marmaris v okolí dovolenkových resortů zaujala svými náročnými šotolinovými cestami, které se ukázaly jako mimořádně těžký test pro posádky a jejich vozy. Ostatně obtížností byla turecká soutěž známa již v minulosti.

„Na některých rychlostních zkouškách to bylo jen o přežití a přivezení vozu do cíle v jednom kuse. Nicméně na loňský ročník mám dobré vzpomínky. Mohu se mýlit, ale právě zdejší vítězství v mé kategorii bylo základním kamenem úspěchu pro zisk titulu WRC2 v sezóně 2018,“ řekl Jan Kopecký, který naposled vyhrál se svým spolujezdcem Pavlem Dreslerem v kategorii WRC2 Pro německé kolo světového šampionátu.

[the_ad_group id=“21″]

Po čtyřech vítězstvích a dvou druhých místech vede v kategorii WRC2 Pro letošního mistrovství světa s náskokem tovární posádka Škoda Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen. „Z náročných šotolinových tratí turecké rallye, které znám pouze ze sledování videí, mám velký respekt. Vypadá to, že hlavní snahou zde bude vyhnout se defektům. Nová Škoda Fabia R5 evo již na podobně náročných tratích v Portugalsku a na Sardinii ukázala, že je mimořádně spolehlivým vozem. Samozřejmě, že budu chtít vyhrát, ale je mi jasné, že Jan s Pavlem nebudou chtít dát svoji kůži zadarmo“, řekl Rovanperä. Turecká rallye bude 25. společným startem pro Kalleho Rovanperu a Jonneho Halttunena.

Rallye Turkey Marmaris začala již včera, tedy ve čtvrtek 12. září ve 20:08 dvoukilometrovou zkouškou v centru Marmarisu. Opravdu závodit se ale bude až dnes, kdy je na programu celkem 159,04 ostrých kilometrů. Pátek je tak nejdelším dnem celé soutěže.

Sobota do programu rallye přidá dalších šest rychlostních zkoušek s délkou 110,10 kilometru. Náročná soutěž skončí po celkovém počtu 17 měřených úseků a 310,10 kilometrech v neděli v Marmarisu, kdy vítězové vystoupí na stupně vítězů kolem 14:15. Ze 17 přihlášených vozů R5 je 12 značky Škoda, která je tak nejhojněji zastoupeným výrobcem v rámci kategorie R5.

Věděli jste, že…
– se v Turecku jela první mezinárodní rallye již v roce 1972? Startovala a končila v Istanbulu.

– první myšlenka o konání turecké rallye v rámci mistrovství světa pochází z roku 1999 a skutečně první soutěž se zde jela v roce 2000 v Izmiru?

– Tureckou rallye v Antalyi/Kemeru v roce 2003 jelo 60 soutěžících, z nichž jich dojelo pouze 26?

– se v roce 2010 rallye přesunula do regionu nedaleko Istanbulu a v roce 2018 se do kalendáře mistrovství světa vrátila, když nahradila polskou rallye?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.