Vozy Peugeot byly na Rally Bohemia vidět

Pospíšilík podporovaný Peugeotem Česká republika byl mezi dvoukolkami vidět zejména druhý den soutěže. Značku se lvem ve znaku ale po celou dobu rallye svou jízdou velmi dobře propagoval Štěpán Vojtěch se starším Peugeotem 206 WRC.

Rally Bohemia je podle hodnocení jezdce Tomáše Pospíšilíka náročnou soutěží. Ta letošní odstartovala v pátek 10. července v Mladé Boleslavi a rychlostní zkoušky se rozprostřely do okolí tohoto města, a také na Liberecko a Železnobrodsko, kde se nacházely ty nejnáročnější úseky této soutěže.
[the_ad_group id=“21″]
Peugeot 208 R2 juniorské posádky Tomáš Pospíšilík – Lukáš Vyoral odstartoval do soutěže s číslem 44. V první sekci rychlostních zkoušek zajela třikrát třetí čas ve třídě. Pak ale přišla chyba při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Sychrov, která posádku stála jednak poškozený ráfek kola, ale také časovou ztrátu a propad ve výsledkové listině.

bohemia_pospisilikNeděle a druhá etapa začala pro mladíky v Peugeotu 208 R2 velmi dobře, vítězstvím ve třídě na úvodní rychlostní zkoušce Lobeč. To posádku dobře namotivovalo a podařilo se jim zvítězit ještě v dalších dvou měřených testech druhé etapy. Výsledky v nedělní části Rally Bohemia a chyby soupeřů znamenaly, že se posádce bílého Peugeotu 208 R2 podařilo vrátit se na čtvrté místo ve třídě a tam již setrvat až do cíle této náročné soutěže.

Značka Peugeot ale mohla v Mladé Boleslavi slavit tentokrát ještě více, protože na cílové rampě Rally Bohemia byl na třetím místě absolutně další Peugeot. Jednalo se tentokrát o starší ale velmi výkonný a divácky atraktivní speciál Peugeot 206 WRC s nímž odstartovala posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst, kteří se po dlouhé době do českého šampionátu vrátili a hned velmi úspěšně výsledkem na stupních vítězů.

vojtech2Vojtěchova „dvěstěšestka“ byla vůbec nejúspěšnějším „wrcem“ v cíli soutěže. Rychleji ji zvládnul jen Václav Pech s Mini S2000 1.6T a Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia R5. Tedy piloti jedoucí s výrazně mladší technikou.

Nyní se už česká soutěžácká špička chystá na Barum Czech Rally Zlín, která představuje absolutní vrchol domácí sezony. Jako vždy se pojede poslední srpnový víkend a její součástí bude opět bohatý doprovodný program.

Poslední v kalendáři měla být příbramská rallye, která však byla zrušena. Podle všeho bude nahrazena jednodenním podnikem, za který se bude udělovat pouze poloviční množství bodů. Otázkou je, koho taková soutěž přiláká. Lze předpokládat, že posádky budou hodně počítat a kalkulovat, zda účastí něco mohou získat nebo pro ně znamená pouze další náklady.

Mohlo by vás zajímat

wtcc_portoPerex
Další závod WTTC ovládl Citroën
Rally_Bohemia_2015_Smekal
Citroën Trophy má za sebou další klání
fabiaR5polskoIlu
Fabia R5 poprvé vítězí v MS WRC2