Ženevský autosalon: jak se tam dostat?

Dnes se otevírají brány mezinárodního autosalonu v Ženevě pro novináře, veřejnost přivítá ve druhé polovině týdne. Racing Life je již na místě.

Na ženevském výstavišti se zaměříme jak na závodní automobily, tak na sportovní vozy. Některé představíme v zítřejším článku, některé v chystaném dvojčísle PDF magazínu – ten bude opět zdarma ke stažení zde na našem webu.

Pokud se do Ženevy chystáte osobně, můžete letět nebo jet autem. Zatímco první možnost nabízí velký komfort díky umístění letiště doslova těsně vedle výstaviště, druhá je citelně levnějším řešením, zejména pokud vsadíte na úsporný naftový vůz nebo třeba automobil s pohonem na LPG.

Pokud se vypravíte vozem, Českou republiku je vhodné opustit přes Rozvadov a jet směrem na Norimberk (Nürnberg). Dále pak na Heilbronn. Odtud jsou v podstatě dvě vhodné cesty. Asi o 50 km je kratší cesta směrem na Stuttgart (A81), avšak to pak pojedete Švýcarskem o poznání déle – delší trasa Švýcarskem a zdejší nízké rychlostní limity, hromada radarů u silnic a nekompromisní policie (pokuty jsou velmi vysoké a policie může zadržet vůz až do uhrazení vyměřené částky).

[the_ad_group id=“21″]

Proto je lepší jet dále po A6 směrem na Mannheim, Hockenheim a odbočit později na další dálnici A5, která vede na Karlsruhe, Strasbourg a dále směr Freiburg, Mülhouse. Dostanete se po ní až na německo-švýcarské hranice u města Basilej (Basel). Zde pozor, ve Švýcarsku musíte mít dálniční známku – lze ji koupit na hranicích, ale je lepší ji pořídit v ČR, třeba v ÚAMK (Ústřední automotoklub), kde stojí stejně a na švýcarských hranicích pak nemusíte stavět – pokud k tomu nejste vyzváni.

Plánek výstaviště
Plánek výstaviště

Švýcaři jsou v „šengenu“, takže si vystačíte s občankou. Celníky nemají zrovna příjemné a tak je lepší vyjet s dálniční známkou už z ČR – jinak musíte na hranicích do pruhu pro automobily bez známky, kde zastavíte a celník vám ji prodá – nezřídka i vylepí plácnutím na sklo téměř ve stylu „padni kam padni, hlavně že nejdeš sundat.“

Z hraničního přechodu vyrazíte po A2 směrem na Bern (A1) a pak Lausanne. Pozor na rychlostní limity! Policie s oblibou v civilních vozech pronásleduje auta s českými registračními značkami a někdy zkouší řidiče i vyprovokovat k překročení rychlosti – nepočítejte ani s minimální tolerancí! Loni nás takto doprovázelo civilní auto s radarem několik desítek kilometrů, chvíli nás i tlačilo téměř nárazník na nárazníku.

Pozor také na tunely, většinou je zde omezení na 100 km/h, ale může být i nižší rychlost. Od Lausanne vás čeká ještě asi 60 km do Ženevy, před níž zpravidla provoz houstne. V její blízkosti už najdete ukazatele na výstaviště (Palexpo). Otevřeno je o víkendu od 9 do 19, v pracovní dny od 10 do 20 hodin, a pokud si chcete autosalon užít, určitě se vyplatí jet na celý den (autosalon probíhá od 9. do 19.3. 2017).

Navíc budete cestovat přes noc, což je z hlediska malého provozu citelně příjemnější. Cesta dlouhá asi 960 km zabere tak 10 hodin. V Německu to sice můžete na dálnici místy pořádně rozjet, ale Švýcarsko s nízkými rychlostními limity vás značně zbrzdí.

Vstupné je pro dospělého 16 franků, pro dítě 9. Tedy asi 405 nebo 228 Kč. V blízkosti výstaviště jsou parkovací domy a velké parkoviště, takže nebudete řešit problém, kam s vozem. Parkovné vyjde na 25 franků na den (asi 633 Kč). Při odjezdu pozor na správný směr (Laussane). Velice snadno se tu dá zazmatkovat a vypravit se na druhou stranu, směrem na francouzské hranice, které jsou opravdu blízko.

Text: Milan Jirouš

Mohlo by vás zajímat

V Ženevě se představí Lexus RC F GT3 roku 2017
V Ženevě se představí Lexus RC F GT3 roku 2017
Ostrý Yaris se představí v Ženevě
Ostrý Yaris se představí v Ženevě
Dodání prvního Peugeotu 308 Racing Cup
Dodání prvního Peugeotu 308 Racing Cup